Report z Ostravské Legacy od Ondry Mašíka

06.09.2011 17:23

 

 

Z kozla zahradníkem aneb Jak jsem ulakošil a vyhrál svoji první Legačku

 

Jmenuji se Ondra Mašík, je mi zatím ještě 25 let a Magic hraji od nějakýho 98. roku.  Většinou moc nehraji a věnuji se organizaci turnajů v Kroměříži. A když si teda už zahraji tak většinou dvojku nebo extended v okolí.

Legačku jsem nikdy nehrál, ale ten formát se mi vždycky líbil a pomalu jsem se poohlížel po nějakém finančně nenáročnějším balíčku. Po projíždění různých MTG stránek jsem se dostal k Rybám. A byla to láska na první pohled.. Postupem času jsem posháněl všechny levnější kusy a chyběly mi už jen ty „levné“ pecky jako Wastelandy, FOWy, Kiry, Mutavaulty a Llawani. Na vsetínské kvalifikaci na MR jsem si sehnal vytoužené 4 Forcy a můj balíček konečně dostával konkrétní a skoro hratelnou podobu. S Honzou Gybasem jsem trávil hodně času na Facebooku a ICQ kecáním o tom, jak je ta Legacy super formát, a jak bych se měl konečně vzmužit a zahrát si ji. Honza je starej Legačkovej znalec, a tak mě nakonec ukecal, se značnou pomocí Toma Bezděka, který mi sdělil, že je mi schopen zbytek karet nějak popůjčovat.

A tady máte finální decklist:

Rybí polívka.

Creatures:

4 x Cursecatcher

4x Lord of Atlantis

4 x Silvergill Adept

4 x Meerow Reejerey

2 x Phantasmal Image

1 x Kira, Great Glass-Spinner

4 x Coralhelm Commander

1 x Sower of Temptation

 

Spells:

4 x Force of Will

4 x Mental Misstep

3 x Daze

4 x Aether Vial

Lands:

3 x Wasteland

3 x Mutavault

2 Mishra´s Factory

13 x Island

Sideboard:

2 x Dismember

2 x Spell Pierce

2 x Umezawa´s Jitte

1 x Sower of Temptation

2 x Submerge

2 x Energy Flux

2 x Relic of Progenitus

2 x Tormod´s Crypt

A tak jsme v sobotu ráno vyrazili směr Ostrava. Já jel z Kroměříže společně s Honzou Strašákem hrajícím Affinitu s překvapením. Hned první nepříjemnost nás potkala na nádraží v Kroměříži, kde jsme zjistil, že náš vláček je ve skutečnosti autobus, protože je výluka do Hulína. Ale nějak se nám to podařilo zvládnout, i když ten autobusek pamatoval ještě T.G. Masaryka.

 Pak jsme v klidu dojeli do Přerova a po očku hledali zbytek výpravy. Na 90% jsme tušili, že Honza Gybas bude čekat naproti nádru v proslulém klubu Bonver. A tak jsme vylezli před vlakáč a Gyb si to už čmároval k přechodu. Mezi tím mi volal Tom Bezděk, že nám drží místo v kupéčku směr Ova. Cesta probíhala v poklidu, stavěli jsme balíčky, debatovali jsme nad sideboardy a samotným sideováním.

A najednou jsme byli na Svínově. Koupili si lístky na ostravskou šalinu a fičěli jsme směr Scooterova herna. Na zastávce bylo rozhodnuto, že máme ještě dostatek času na nějaký obžerstvení, teda občerstvení. A tak jsme šli do jedné místní hospůdky. Kluci si dali pivo a já zkušeně neperlivou vodu, protože jsem na půl roku napravený a hubnoucí alkoholik:D Za zmínku v hospodě snad stála i slečna servírka, která měla něco do sebe a měla moc krásný a hluboký… oči.

Po příchodu do herny jsem byl pozitivně nadšen. Musím říct, že to tam má Scooter opravdu hezký a ve srovnání se smradlavým sklepem v brněnském Rytíři nebo tou garáží v pražském…….. se to nedá srovnat. Scooter taky příjemně překvapil svou vstřícností a zapáleností do MTG a organizovaného hraní. Ale dost bylo chvály.

Na tomhle turnaji se mi nejvíc líbilo to, že krom naší výpravy a ostravské SUPERSTAR Matesa Vantucha, jsem tam všechny viděl poprvé. Sepsali jsme decklisty a kolem 11:00 se odstartovalo první kolo. Bylo nás 16, 4 kolo a Top 8. S klukama jsme si říkali, že na Topku by nám mělo stačit teoreticky 7 bodů.

  1. Kolo : Petr Horák s bílými koníky

První hra probíhala v mojí režii. Tuším, že jsem první kolo zahrál Vial, a pak začal pokládat rybičky. Petr mi dal nepříjemného tapovacího Kithkina, který mi šikanoval moje malý rybičky. Potom dal Soltari Troopera a na to Equipment. Odpovědí na něj byl můj Sower a první hru jsem zvládl do zdárného konce.

Druhá hra probíhala taktéž v mojí režii, sideoval jsem nějaký ten Dismember, Jitty a druhého Sowera. Protože jsem netušil, že na tomhle turnaji udělám nějaký úspěch a budu psát report, nesepisoval jsem si poznámky v jednotlivých hrách. Za to se Vám všem omlouvám. Nakonec jsem vyhrál i druhou hru a měl jsem tedy krásných 1:0.

Hry byly docela svižné, a tak jsem šel na čumendu k ostatním stolům. Nejkrásnější pohled byl na Honzu Strašáka, který pod tlakem Gobošů a bez jediné potvory rozjel svoji Glimpse of Nature Affinitu a za pár minut se soupeř nestačil divit, kolik se dá zahrát potvor a nalízat karet v jednom kole:D
 

  1. Kolo: Honza Gyba s Evou Green

S Honzou se známe velmi dobře a troufnu si říct, že je to jeden z mých top magicových kamarádů. Věděli jsme oba o každé kartě v balíčku a před hrou jsem si říkal, že dostanu strašně na prcku. Ale moje ruce a štěstí byli proti. Moje úvodní ruce ve všech třech hrách vypadali následovně :  Misstep, Vial, nějaká země a pár random rybiček. Honza chtěl vždycky v první zahrát Ritual a Confidanta s Thoughtseizí, nebo Hymnu a Thoughtseize. Jenže já „lakoš“ jsem měl vždycky ten posranej Misstep a trošku se mu to pokazilo.

První hra probíhala pro mě docela dobře, tlačil jsem a Honzovi zůstalo posledních pár životů. Pak přišla nějaká slečna Goyfa , Vampire Nighthawk, Confidant a Gatekeeper of Malakir. Docela jsem to zvládal a nechal jsem ho na dvou životech líznout si kartu přes Confidanta. Tak nějak jsem si přál, aby si lízl cokoliv většího než zemi, nebo Thoughtseize. Jo, lízl si ten Seize a zabil mě s jedním životem.

Další dvě hry jsem vyhrál a neporazitelný matchup jsem zázrakem neprojel.. Bylo mi trošku Honzy líto, protože jsem si to opravdu lízal jako prase.

Se 2:0 jsem tušil, že dám 2 remízy a budu v Top 8.

  1. Kolo: Mates Vantuch a mirror Rybiček

S Matýskem se známe nějakej ten pátek, a tak jsme se shodli na remíze, která byla pro oba vpoho. Jen jsme si pinkli 2 hry. První vyhrál Mates, protože měl víc lordů a hlavně pana Atlantise, takže jsem tahal za kratší konec provazu. V druhé jsme to měli skoro stejný, ale já jsem měl tuším o lorda víc a Atlanťáci na obou stranách se přetlačovali, až jsem nakonec vyhrál já. S Matesem jsme si řekli, že to nemá cenu hrát třetí hru a šli jsme na balkón na cigárko.

  1. Kolo: Jarda Bezděk s Stone Bladem

Nechtělo se nám hrát, a tak jsem si potřásli rukou a šli něco pojíst.

 

Následovala příprava na TOP 8 a kalkulace, kdo s kým.

Čtvrtfinále: Jirka Adamus s White Staxama

Po párování jsem netušil, jakej mám se Staxama matchup, a tak jsem si ještě poradil s Matesem, protože s Jirkou hrál první kolo a vyhrál.

První hra probíhal ve stylu, že já nevěděl, jak to hrát, on mi dal Trinispheru , Smokestack a 4, ano opravdu 4, Ghostly Prisony a já mohl jít na párek. Musím říct, že tohle byla nejnechutnější a nejnudnější hra, kterou jsem za poslední dobu hrál. Ale Jirku ten balík asi baví.

Druhá hra po sidu už se mi zdála těsnější, v prvním kole opět vyskočila Trinisphera, ale já měl na ruce čerstvě nasideovanou Energy Fluxu, která ty jeho artefaktíky ušikanovala a já měl prostor na to, abych Jirku zabil.

Třetí hra byla dost o hubu, Jirka čistil stůl Smokestackem a následně mě zabetonoval Betonem. Nakonec jsem dal Vial a pár ryb a zvládl jsem to a postoupil do Top 4.

Po čtvrtfinále jsem byl spocenej až…. vy víte kde. Tropické teploty tomu taky moc nepomáhaly,a tak mi matchup s horkem, myšlením, nervozitou a potom pomáhala vyhrát má oblíbená neperlivá voda.

 

Semifinále: Radim Havránek s UR controlem s Grimama

Byl jsem značně nervózní, protože Radim porazil přede mnou Matesa, a tak jsem myslel, že dostanu taky čočku.

První hra byla taková divná, lízal jsem si asi 6 kol země, Radim to měl taky hodně špatný, ale nakonec mi to Dreadnought se Stiflem vysvětlili. V téhle hře jsem mohl vyhrát, ale dělal jsem spousty chyb, které se mi staly osudné. Například jsem útočil s kopií Sowera a Radim měl jedinou kartu na ruce a to byla Vendilion Cliqua, takže mi zabil Phantasmal Image a vzal si zpátky Grima a fakt měl docela plnej hrobL

Druhou hru se mi podařilo vyhrát, hlavně díky Kiře, ale tam jsem si s ní taky neodpustil chybu, kdy jsem counteroval FOWem Bolt, který byl prvním cílem mojeho Atlantise. Takže jsem to counteroval zbytečně a ještě mi zabil Atlantise.. Naštěstí  jsem tuto hru vyhrál.

Třetí hru jsem vyhrál po tlaku mých rybiček a vypořádání se s Grimama. A tak jsem vyhrál a byl jsem ve finále. A to jsem ani nevěděl jak:D

Podíval jsem se na druhé semifinále mezi Jardou Bezděkem a Ivem Kunčickým. Hráli mirror Stone Bladů a musím se přiznat, že jsem chtěl hrát s Jardou, protože bychom splitli a jeli domů. Nakonec vyhrál Ivo a já si zahrál svoje první finále na Legacy.

Finále: Ivo Kunčický se Stone Bladem

Ivo je místní přeborník a Legačky v Ově vyhrává prý jako na běžícím páse. O tom jsem já jako „kindoš“ samozřejmě vůbec nic netušil. Kolem nás byla spousta diváků, a tak jsem byl nervózní jak sáňky v létě.

První hra probíhala v mojí režii, Ivo neměl Mystica ve druhém kole, a tak můj rybí „tlačák“ ukousal jeho 20 životů na 0.

Druhá hra byla o poznání horší, dostal jsem první kolo Misstepem na Vial a šel jsem na párek. Ivo měl druhé kolo Mystica a pozdější Batterskull mi to dostatečně vysvětlil.

Třetí hra, napnutí jako prase, hraje se přece o Taigu. Já jsem si vzal nejkontrolnější ruku, jakou jsem snad s rybami viděl. Vím, že tam byly tuším 2 Misstepy, Fow, Daze, 2 země a random čolek. Ivo zkoušel něco hrát, ale já jsem ho ucountroval a začal tlačit rybičkami. Rybičky jely, jely, jely, až jsem vyhrál ve finále 2:1 a stal se tak vítězem svojí první Legacy a dostal jsem svůj první duál – TAIGU.

Závěrem bych chtěl poděkovat všem, co měli tu trpělivost a dočetli to až sem. Nejsem žádný spisovatel a opravdu si přesný průběhy her moc nepamatujuL Dále bych chtěl poděkovat mojí přítelkyni za korekturu textu a hlavně, že mě pustila na dva turnaji za víkend (ten druhý byla dvojka v Přerově.), Tomovi Bezděkovi, Honzovi Gybasovi a Marku Augustinovi za zbytek karet, které mi chyběli, mojí mamince za to, že jsem ji skoro celý víkend neviděl, mému bratru Dominikovi, že jel do Itálie a já si mohl zahrát, co chtěl, slečně v hospodě za milou obsluhu, Scooterovi za Taigu, super hernu a parádní atmosféru, všem svým protihráčům za super turnaj a hlavně naší výpravě za super doprovod, parádní podporu a zajímavý debaty. A málem bych zapomněl poděkovat Aleši Kovaříkovi za to, že s náma nejel a ušetřil naše uši těch jeho blbých keců.))

Dost bylo poděkování. Jsem opravdu rád za suprovej turnaj a všem začínajícím hráčům Legacy bych doporučil, ať se nebojí a zahrají si. Je to nejzábavnější formát, co jsem za poslední rok hrál! Ta investice do starých karet se vám prostě vyplatí.

Doufám, že se Vám můj první report líbil a doufám, že nebyl poslední. Těším se na Vás všechny na dalším turnaji. Užívejte si Magic a hrajte ho pro radost.

Váš  Ondra „Birell“ Mašík

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode