Koviho další extový report

16.02.2011 19:58

 

Vítám vás u dalšího reportu z Přerova :). Minule jsem se vám představil tak doufám,že dneska už to není potřeba.V Přerově se konal další turnaj ve formátu Extended,od minule se ale trochu změnil, protože vyšla nová edice Mirrodin Besieged a v ní pár „zajímávých“ kartiček.V týdnu před turnajem začali lidé bláznit z Kiblerovi Nayi :  https://www.starcitygames.com/magic/extended/20974_The_Dragonmasters_Lair_MTGO_Video_Extended_Naya.html . A tak jsem si řekl, že si postavím deck, co má vyrovnaný, nebo lepší matchup s Nayou, moc dlouho jsem se nerozmýšlel a nakonec si vybral Cruel Control s pár úpravami.Přes týden jsem testoval na mws a balíček se mi líbil.V sobotu večer, zhruba kolem půlnoci, jsem ale zjistil, že všichni ti nadšenci do Nayi nakonec nesehnali karty až na jednoho.Na druhou stranu jsem zase začal objevovat čím dál víc lidí, co budou hrát control (Cryptic Command se asi schání líp než Vergevaina :)).Takže ještě kolem půlnoci jsem předělal svůj deck, spal u mě kamarád Ruda Wolf a ten si nechal postavenou moji první verzi,protože neměl Vendilion Clique.Ještě jsme zvládli postavit Nayu, dát si pár her a ve 4:00 jsme mohli jít spát :).Za hodinu a půl jsme sice z obtížemi vstali ale natěšení na turnaj jsme se vydali směr Vyškov. Jako vždy sraz na vlakovém nádraží ve složení já ( verze Cruel Controlu 2.0) ,Wolf (verze Cruel Controlu 1.0),Plhal (Naya),Wenzl (Mimic Vat),Němec (Esper Control) a staronový hráč Kusťa (Jund).Ve vlaku sepíšeme decklisty, propůjčujeme si zbylé karty a už je tu Přerov. Do klubu přijdem jako vždy s hodinovým předstihem a jelikož všechno máme tak si užíváme pohodu a klídeček.Na turnaji se sešlo 19 lidí, to je 5 kol a Top8 a jdem na to.Abych nezapoměl můj decklist : 

 

4x Reflecting Pool

4x Vivid Creek

2x Creeping Tar Pit

3x Sunkein Ruins

2x Mystic Gate

2x Cascade Bluffs

2x Vivid Meadow

1x Vivid Crag

2x Vivid Marsh

3x Island

1x Exotic Orchard

 

1x Wurmcoil Engine

3x Vendilion Clique

1x Grave Titan

1x Mulldrifter

4x Esper Charm

4x Cryptic Command

2x Cruel Ultimatum

3x Lightning Bolt

4x Mana Leak

2x Jace, the Mind Sculptor

3x Preordain

1x Day of Judgment

1x Path to Exile

1x Slagstorm

1x Hallowed Burial

1x Runed Halo

2x Ajani Vengeant

1x Go for the Throat

 

Sideboard : 

1x Jace, the Mind Sculptor

1x Slagstorm

3x Leyline of Sanctity

2x Thoughtseize

2x Memoricide

2x Phyrexian Crusader

2x Mirran Crusader

1x Flashfreeze

1x Counterbore

 

1. kolo – Martin Wenzl (Mimic Vat)

S Marťou mám karty a hrál můj deck z minulého turnaje (https://magic-prerov.webnode.cz/news/report-z-lednoveho-extendedu-od-koviho/ ) takže vím, proti čemu hraji. Já nechám hned první ruku Marťa ale není spokojen a mulliganuje až do 4 karet. Hru zahájím já ve 3 kole Vendilion Clique, která v Martinově kole cíluje jeho, na ruce vidím : Go for the Throat, Shriekmaw, Fulminator Mage, Mimic Vat,který jde na spod knihovny, Marťa dál už nic nedělá.Já ve svém položím Ajani Vengeanta a využívám první schopnost, útočím Clikou, dvě kola opakuji tento postup, když Marťa vzdá.

 

Side out : Runed Halo,Lightning Bolt,Slagstorm,Hallowed Burial,Path to Exile,Day of Judgment

Side in :  Jace, the Mind Sculptor,2x Memoricide,2x Thoughtseize,Counterbore

 

Marťa vybere, že začne, ale dneska není jeho den, dá si mulligan na 5 a nechává.Druhé kolo hraje Wall of Omens, v třetím zkusí Fulminator Mage, na toho mám však Mana Leak, v jeho 3 kole hraji Vendilion Clique cílující jeho, chvíli přemýšlím o  Mulldrifterovi, ale když vidím, že Marťa má na stole jen 1x Plains a 2x Swamp,dám na spod dalšího Fulminator Maga.Marťa nic nehraje a já ve svém dostanu na stůl  Jace, the Mind Sculptor, bez obtíží, protože Martin si Island nedolízl. Jace začíná šikanovat Martina svoji první abilitou a oddaluje chvíli, kdy si Martin lízne Isladn nebo nějaký modrý zdroj many do té doby než položím Grave Titána, Martin sice už má zdroj modré, ale momentálně ho spíš trápí Titan a Clika na stole, já ve svém dám pro klid duše Memoricide na Day of Judgment a Martin vzdá.Hra to byla pro soupeře strašná, v obou měl problémy se zeměmi, takže se o nějaké „fér“ hře mluvit nedá. 

 

2. kolo – Honza Gybas (klasika :) Elfové)

Před hrou si říkám, že bych Gybovi rád vrátil porážku za minulý turnaj,kdy jsem měl 2x Day of Judgment na ruce ale do svého kola jsem se už nedostal. Gyb hodí větší číslo a tak začíná. Ůvodní ruku oba necháme. Klasický začátek; fečka do Forestu a Llanowar Elf a můžu hrát, já hraji taky svůj standart modrý vivid a soupeř hraje.Soupeř opakuje první kolo jen s vyjímkou,že hraje místo Llanowara Arbor Elfa a jede mě za 1. Já položím Island a to je ode mě vše. Gyb zkouší Elvish Archdruida, ten dostane Mana Leakem a já to mám za 2 od elfů.Další dvě kola se nic zajímavého krom vykládání zemi neděje než se Gyb pokusí o Garruka, ale já mám Cryptic Command. Já zase jen vyložím zemi a předám kolo. Gyb to zkouší s Nissou ta projde a hledá Chosena, ve svém dám Ajaniho, který nasměruje Nissu do hrobu,Gyb jde ve svém „all in“ a hraje z ruky vše co může,zabíjí Ajaniho a zbytek jde do mě. Já ve svém položím Grave Titana, on a 2 Zombie brání mě proti 5 elfům na druhé straně,Gyb pokládá dalšího elfa a nechá hrát, já ve svém vypálím les Slagstormem a jedu Grave Titanem,který má teď volné bitevní pole.Gyb si lízne a vzdává.

 

Side out : 2x Cruel Ultimatum,2x Jace, the Mind Sculptor,Runed Halo, Mulldrifter

Side in : 2x Phyrexian Crusader,2x Thoughtseize,Slagstorm,Flasfreeze

 

 

Gyb začíná a přemýšlí, jestli nechá. Nakonec volí, že nechá, já jsem se svojí rukou spokojen (4x land a 3x Preordain)

 

Gyb položí Forest a Llanowara, já vivid a předám kolo. Gyb nemá druhou zemi (teď vím o čem přemýšlel),k Llanowarovi přidá 2x Joraga Treespeaker. Já ve svém druhá země a první Preordain, který mi ukáže Cryptic Command a Slagstorm. Slagstorm jde do ruky, Command čeká na vršku.Gyb nemá opět zemi a tak jede za 3. Já ve svém Reflecting Pool a Slagstorm.Gyb lízne a vzdává.

 

1. Kolo Vlasťa Daniel - Kusťa (Jund)

 

Hážu větší číslo, tak volím, že tuhle partii začnu.Hra probíhá stylem „land and go“ než Kusťa zahraje  Blightning na který dám Cryptic Command. Ve svém kole si dám Jaceho a použiju první schopnost podívám se soupeři na vršek a nechám mu tam land. Kusťa se však nebojí a s ledovým klidem mi do Jaceho dá 2x Lightning Bolt, to mě trošku vyvede z míry, ale pořád mi to nevadí,když ve svém kole zahraju Grave Titána. Kusťa opět naprosto klidně dává Bloodbraid Elfa a hned první karta co otočí je Maelstrom Pulse, který likviduje titána ,tady začínám pochybovat o pravděpodobnosti,ale hraji dál,elf útočí a mění se z jednou Zombií. Já ve svém přecházím také do ofensívi a jedu za dva. V soupeřově kole hraju Vendilion Clique a nechám mu vše co na ruce má (2x Kitchen Finks,land a Putrid Leech) Kusťa položí Finkse a Leeche a já jsem opět na tahu.Hru okořením Cruel Ultimátem z mé strany,vytáhnu si Grave Titana.Soupeř lízne dá zemi a jede vším.Blokuji Finkse.Ve své  jde Grave Titan po druhé na scénu,soupeř nemá odpověd a jde se saidovat.

 

Side out : 2x Jace, the Mind Sculptor,2x Ajani Vengeant,Day of Judgment,Slagstorm,Vendilion Clique,Mulldrifter,Mana Leak

Side in : 3x Leyline of Sanctity,2x Memoricide,2x Mirran Crusader,Flashfreeze,,Counterbore

 

Soupeř volí, že začne, oba necháváme a já si položím Leyline of Sanctity.Hra probíhá opět stylem „land and go“ bohužel u mě se to zasekne na třetí zemi takže dvě kola jen „go“.Soupeř položí v pátem kole Demigoda,já opět „go“,v šestém kole druhého,já si líznu a sbalím karty,se třemi zeměmi a dvouma Demigodama na stole se moc dělat nedá :(

 

Třetí hru začnu já, soupeř nechá úvodních 7,ale mě se ruka moc nelíbí a tak jdu na 6.V šesti se na mě usmívá „sluníčko“  Leyline of Sanctity, je to sice takový mulligan na 5 ale pomůže hodně, zvlášť proti Jundu. Soupeř je štěstím bez sebe, že jsem ji měl na úvodní ruce a po vyložení mého landu může hrát.On položí svůj a opět jsem na řadě, situace se opakuje s tím,že Kusťa pošle do bitvy Putrid Leeche, já jen pokládám země ,než si na 12 životěch líznu Path to Exile a „žížala“ jde do exilu,soupeř zřejmě čeká na Maelstrom Pulse,jak důchodci na otevření Hypernovi, protože nic nehraje, z toho soudím,že jeho ruka je plná karet co by mi dokázali znepříjemnit život.Ve svém kole si líznu Memoricide,chvíli přemýšlím,co mi ten život znepříjemňuje nejvíc a nakonec volím Demigoda,soupeř je všechny odstraní,ukáže ruku,moje předtucha se potvrdí,když vidím 2x Lightning Bolt,Blightning,Duress a Thought Hemorrhage. Soupeř lízne a otráveně položí jen land. Já si líznu Runed Halo a opět přemýšlím „co mi vadí“ pokud je  Leyline of Sanctity na stole tak jsou to jen bytosti a tak si dám protekci na Bloodbraid Elfa.Pár kol je to hra opět „land and go“ než Kusťa zkusí  Maelstrom Pulse na Leyline of Sanctity, já dám Cryptic Command a líznu, líznu si Counterbore,Kusťa zkusí ještě jeden Maelstrom Pulse na ten dám Counterbore a vyřadím všechny Maelstrom Pulse ze hry, teď začínám být velmi klidný,protože vím,že soupeř se už nemá jak zbavit  Leyline of Sanctity a tím pádem má v decku strašně moc mrtvých karet. Soupeř líže „mrtvé“ karty na které mám buď protekci nebo je na mě nemůže hrát. Ale já si nemůžu zase líznout nic co by soupeře zabilo. Líznu si Memoricide, už nevím na co to mám ani dát, tak volím Fauna Shamana co dokáže hledat karty co ještě něco umí. Kusťa lízne postupně Kitchen Finks a Putrid Leech, já si konečně líznu „něco“ a hraji Wurmcoil Engine ta dostává „neužitečnými“ Lightning Bolty, ale zanechá za sebou dva menší červíky. Kolo na to líznu Cruel Ultimatum, v něm druhé a je po hře. Soupeř končí z 10 kartami odstraněnými ze hry a s rukou plných „neučínných“ karet.

 

Momentálně jsem celkově první, mám 3:0 stačí mi dvě remízi a jsem v top8.

 

4. kolo Ruda Wolf (Cruel Control verze 1.0) 

 

Chvíli Rudu škádlím, s tím, že chci hrát, tím ho doháním skoro k psychickému kolapsu :) . Po chvíli však kliknu do počítače remízu a jdu na oběd = protože nehraji, stala se ze mě donášková služba pro všechny hrající a tak jdu pro 11 porcí nudlí s kuřecím masem do nedaleké čínské restaurace.

 

5. kolo Jaromír Bezděk (UG Valakut)

 

S Jardou dám druhou remízu. To stejné udělají další 2 stoly a ostatní se jdou prát o poslední dvě místa v top8. Jarda vytáhne z batohu flašku Koskeny (broskvová vodka) a začíná pomalu vychutnávat její chuť, přidá se k nám ještě Štěpán Kulina a než zkončí páte kolo je půlka flašky pryč :)

 

Top 8 : 

1 Bezdek, Jaromir

 2 Kovarik, Ales

 3 Volf, Rudolf

 4 Strasak, Jan

 5 Plhal, David

 6 Daniel, Vlastislav

 7 Kulina, Stepan

 8 Haken, Adam

 

V topce mě počítač přiřadí k Štěpánovi, dáme si ještě jednu „baňku“ a jdem hrát.

 

Top8 Štěpán Kulina (Planeswalkers)

 

Hod kostkou rozhodne o tom, že začnu já. Štěpán mulligan na 6 a nechá. Opět „land and go“ než je prvním zahraným spellem Vendilion Clique, cílující Štěpána. Na ruce vidím 2x Garruka, Cryptic Command, který nemůže Štěpán zahrát a 2x Maelstrom Pulse. Stejně nakonec vyberu Cryptic Command, který putuje naspod balíčku. Postupně sjíždím Štěpána Cliqou, jeho Maelstrom Pulse se mění nejdřív s mým Jacem, který udělá „brainstorm“ a pak s Ajanim, co použil „helix“. K faerii se pak ještě přidá Mulldrifter. Štěpán má něco kolem 10 životů, já dám útok a dvěma Lightning Bolty ho dorazím.

 

Side out : Wurmcoil Engine,Day of Judgment,Slagstorm,Hallowed Burial,3x Lightning Bolt,Path to Exile,Go for the Throat

Side in :  3x Leyline of Sanctity,2x Memoricide,Jace, the Mind Sculptor,Counterbore,2x Thoughtseize

 

Štěpán zvolí, že začně, hra se nese opět v duchu pokládání zemí a nic nedělání, než zahraji Vendilion Clique a ta dá na spod Jace, the Mind Sculptor. Štěpán lízne a zahraje Liliana Vess, ta mi zahodí kartu.Já ve svém zahraji Leyline of Sanctity, Štěpán přidá Elspeth, Knight-Errant, položí token a Lilianu použije jako tutor a hledá kartu.Já ve svém zahraji Jaceho a přemýšlím jestli vrátím token nebo se podívám co Štěpán našel ,nakonec se podívím a na vršku vidím Exotic Orchard. Štěpán se dobře baví :),Clika zůstane do bloku, před tokenem od Elspeth a Štěpán může hrát. Štěpán dá tokenu lítání a bonus pomocí Elspeth a útočí na Jaceho, já bloknu klikou. Štěpán zapomene na Lilianu nic nehraje a nechá mě hrát.Já Jacem vrátím token a Creeping Tar Pitou se rozdjedu na Elsepth,tu srazím na 2 životy.Štěpán opět položí token,tentokrát využije Lilianu a znovu hledá.Já ve svém kontroluji, co hledal, tentokrát to není vtip ale je tam Cryptic Command, který putuje na spod knihovny, Creeping Tar pit zabije Elspeth a předám kolo.Štěpán lízne zemi a naposledy použije Lilianu a tím ji zabije,něco najde a já hraji. Ve svém si dám „brainstorm“,překontroluji jak je na tom soupeř s landy a když zjistím, že nemůže zahrát svoje Cruel Ultimátum tak zahraji to moje, projde, vrátím Cliku a nechám hrát. Štěpán položí Garruka, udělá Beasta a předá kolo.J ace vrací Beasta, na scénu jde Grave Titan. Štěpán lízne, udělá Beasta a já můžu hrát.Ve svém zahraji Cliku, zkontroluji soupeři ruku, nechám mu vše. Grave Titan, Vendilion Clique + Jace po dvouch kolech vítězí. Jdeme na dalšího panáka spolu s Jardou,který taky postoupil.

 

Top 4 Jan Strašák (RG Scapeshift)

 

Jsem celkem rád, že hraji s ním, protože do top 4 postoupil Ruda Wolf a Jaromír Bezděk oba hrají modrou a rušení, takže se dá říct ,že jsem chytl nejlepší matchup z ostatních decků, ale Honza se určitě nedá zadarmo a bude se chtít o finále porvát :)

David Plhal, který vypadl v top8, mi pomohl tím, že vzal místo mně roli reportéra a začal psát vývoj zápasu, tímto mu ještě jednou děkuji.

 

Honza hodí vyšší a vybere, že začně, ale dá si 2x mulligan, první ruka je jen s jednou Mountain a druhá má sice země 3, ale ani jedna není Forest. Na pěti ruku nechá a zdá se být spokojen.V pátek kole má na stole Prismatic Omen a 6 zemí, tak zkusí Scapeshift. Na ten mám Cryptic Command, to stejné se opakuje další kolo. Honza opět zkusí Scapeshift a já mám Cryptic, kolo na to se pokusí o Primeval Titána, já mám Mana Leak. V dalším kole Honzovi dám Vendilion Clique a uvidím třetí Scapeshif, řeknu si, že po mulliganu na pět to nemá vůbec špatné a dám ho na spodek knihovny. Klika pomalu, ale jistě zabijí Honzu a on líže jen země, nebo hledání zemí. Ke Clice se přidá ještě  Mulldrifter a tihle dva zvládnou Honzovi ubrat poslední životy. David napíše „Alkohol vítězí“ a jdem saidovat.

 

Side out : 3x Lightning Bolt,2x Ajani Vengeant (až na konci hry jsem si uvědomil, že jsem je možná měl nechat, pokud bych se s ním dostal na ultimátní schopnost), Slagstorm, Day of Judgment, Path to Exile, Hallowed Burial, Go for the Throat

Side in : Flashfreeze,3x Leyline of Sanctity,2x Memoricide,Jace, the Mind Sculptor,Counterbore,2x Thoughtseize

 

Honza začne, má ideálku a tak mi dá ve 4 kole Primeval Titána, já nemám odpověd a uvědomuji si, že jsem všechno zabíjení nechal v sidebordu, hru zkusím otočit pomocí Leyline of Sanctity, která by mi dala dvě kola,Honza má ovšem Acidic Slime a ten ničí  Leyline of Sanctity a hra je u konce. Na ruce měl ještě 2x Titána, ale ty už nebyli potřeba :)

 

Změním sideboard a vrátím zpět Path to Exile a  Go for the Throat,co jsem oddělal si už nepamatuji.

 

Třetí hru začnu já. Něco zásadního se děje až ve 4 kole, kdy Honza zkouší Koth of the Hammer,který dostane Mana Leakem. Já si líznu Vendilion Clique, kterou hraji v Honzově kole a na spodek putuje Primeval Titan. Ve svém jedu za 3 klikou a pokládám Leyline of Sanctity a Runed Halo, které mi dá protekci na Raging Ravine, která na sobě má už dva žetony. Honza ve svém kole hraje Acidic Slima na  Leyline of Sanctity a vrací se zpět do hry. Přitom si pochvaluje, jak je Runed Halo teď skvělá karta a nic neumí, krom té Raviny. Další kolo zkusí Scapeshift, já dám Cryptic Command a vrátím si na ruku „Runed Halo co nic neumí“. V mém kole ho znova zahraji a vyberu Valakut, the Molten Pinnacle a hele Halo zase něco umí. Slimák útočí spolu s Ravinou,Clika se mění se Slimem a Ravina umře na  Go for the Throat. Já ve svém Položím Jaceho a dívám se Honzovi na vršek knihovny kde má Valakut, mě sice nic neudělá „zatím“ ale Kliku by mohl zabít a momentálně je to jediná karta na kterou Honzu zabijím, tak ho dám na spod.Honza ovšem lízne Valakut číslo dva, zahraje ho a hned zabije Kliku pomocí Explore. Jaceho ultimátka je za dlouho a přidává si jen po dvou žetonech, zatímco Honza do něj pálí každou Mountain za 3,takže si dám „brainstorm“ po něm Thoughtseize, který zahodí Cultivate. Honza Acidic Slime a ničí Runed Halo. Já ve svém pomocí Jaceho se dostanu k další Leyline of Sanctity. Jace umře na Acidic Slima, já líznu další Vendilin Clique a ta Honzu srazí na 10 životů než pžijde Mountain a zabije ji. Teď začínám země lízat já a tak mě 3 kolo sjíždí Acidic Slime,než líznu Cruel Ultimatum, srazím Honzu na 5 životů.V Ultimátu líznu 2x Esper Charm a ty mi pomůžou k druhému Ultimátu, které Honzu zabije.

 

Do finále postoupil Jarda Bezděk, dáme si panáka, flaška je dopitá a tak splitujem ceny a jedem domů.

 

 

Končím na 1-2 místě, skvěle naladěn, ať už je to alkoholem, atmosférou nebo lidmi, osobně bych to přisuzoval všem třem věcem. Na konec bych vás rád pozval na další turnaj v Přerově, který proběhne v sobotu 19.02.2011 (Standard), budu se na vás těšit. I ty se můžeš stát součástí reportu! :D Tak zase někdy na turnaji.

 

 

Kovi 

 

 

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode